Jak na správné mytí motorky?
- Napsal(a) Jan Hlaváček
- Zveřejněno v Aktuality
- Přečteno 2565 krát
- velikost písma zmenšit velikost písma zvětšit velikost písma
- Tisk
Motorka je náš miláček a číslo jedna v našich srdcích. Pochopitelně hned za našimi drahými polovičkami. Ovšem co mají ženy a motockly společného? Je to právě jejich jedinečná krása a půvab, ale vzhledem k tomu, že naše znalosti pleťových krémů z aloe vera, nejžhavějších odstínů rtěnek či super voděodolných řasenek nejsou nijak valné, přinášíme zde článek, jak pomoci uchovat nebo zpět získat onu krásu, lesk a půvab pro vaší motorku.
V prvé řadě je potřeba motorku řádně umýt. Jednou z možností je bezkontaktní myčka s volbou několika programů a možností oplachu osmotickou vodou, která po zaschnutí nenechává fleky ani na černé barvě, neporuší jemné žebrování chladiče a zároveň vymyje všechny spáry. (pozn.: Neplést si s běžnou myčkou s vapkou. Vždy si pečlivě před umytím pročtěte obsah programů.)
Další možností je umýt si motorku vlastními silami. Na následujících řádcích vám ukážeme jak na to, abyste dosáhli nejlepších možných výsledků.
Motorku opláchneme hadicí, namočíme hadr a přehodíme přes motorku. Necháme 15 minut odmočit nečistoty. Po sundání hadru znovu namočíme a nastříkáme celou motorku přípravkem Ipone MOTO WASH a necháme 2 minuty působit. Houbičkou nebo jemným kartáčem motorku očistíme. Dáme si opravdu záležet na všech součástech motoru včetně plastů. Nakonec motorku důkladně opláchneme a vysušíme suchým hadrem nebo proudem vzduchu z kompresoru.
Pokud jste dlouho motorku nemyli a máte silné nánosy prachu a mazání ze řetězu na kole, je dobré umýt kola zvlášť speciálním přípravkem. Ideální službu Vám poskytne Ipone Ipone WHEEL CLEANER, jehož používání je obdobné s přípravkem MOTO WASH.
Po pečlivém umytí, zůstane motocykl odmaštěný a bez ochranné konzervační vrstvy. To se týká i řetězu, který je potřeba po umytí vyčistit a namazat. Proto nastříkáme všechny kovové a hliníkové části motorky přípravkem Ipone FULL PROTECT. Pozor, nestříkat na brzdové kotouče, destičky, styčnou plochu s vozovkou u pneumatik nebo sedlo. Přípravek nakonce setřeme hadrem. Motor nám tak zůstane krásně zakonzervovaný, pohyblivé části promazané a na povrchu zbude lesklý film. Ipone Full Protect lze použít i na elektrické komponenty a dokonce i na čištění výfuku (z výfuku se vypaří po nastartování, ale vyčistí ho).
V neposlední řadě bychom neměli opomenout lakování a leštění kapoty či plexiskla. Ideální je k tomu přípravek Ipone CLEANER POLISH, který jednoduše nastříkáme na povrch, hadrem přetřeme, dočistíme zbytky nečistot a poté už jenom dalším suchým a jemným hadrem povrch vyleštíme. Přípravek CLEANER POLISH nám zanechá krásně lesklý povrch, který je na bázi vosku, takže odpuzuje vodu. Jestli má vaše motorka už určitý věk nebo parkujete často na slunci, tak jistě víte, že černé plastové části neošetřené lakem zestárnou a zešediví. K tomuto účelu poslouží nejlépe Ipone PLASTIC SHINE, který stačí pouze na tyto plasty nastříkat a setřít hadrem, plasty poté zůstanou leskle černé.
Na sedlo není vhodné používat přípravek, který ho udělá kluzkým a při jízdě velmi nekomfortním. Sedlo pouze očistěte houbičkou s vodou.
Když si motorku takto umyjete, budete mít hřejivý pocit u srdce z dobře vykonané práce. Po takto důkladném umytí a nakonzervování motorky je dobré udržovat stroj v čistotě pomocí vlhčených ubrousků WIP'ONE. Díky tomu nebude nutná tak častá generální očista vašeho jednostopého miláčka.
Všechny výše používané přípravky můžete zakoupit přímo na našem eshopu:
Kompletní nabídka IPONE výrobků ZDE
Autor: Marek Heteš, technik Bikers Crown